مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 10:372022-07-02پزشكي

جوان کرمانشاهی به چندین نفر زندگی دوباره بخشید


مسؤول بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اهدای اعضای جوان 19 ساله به نام «پارسا جباری» اهل کرمانشاه ساکن گیلان به چندین نفر جان بخشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهنام روندی مسؤول بیماریهای خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی وقوع حادثه برای پارسا جباری  دانشجوی ترم دوم رشته کامپیوتر اهل کرمانشاه ساکن گیلان با تایید مرگ مغزی، خانواده باگذشت و ایثارگر وی بلافاصله به اهدای عضو رضایت دادند.

وی گفت: با موافقت خانواده، این جوان 19 ساله برای به تهران اعزام و اهدای عضو انجام گرفت و اعضای ایشان به بیماران نیازمندان اهداء شد.

 مسؤول بیماریهای خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به 6 مورد اهدای عضو طی سال گذشته در استان، افزود: اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی که امکان بازگشت آن ها وجود ندارد، می تواند به یک تا هشت نفر حیاتی مجدد ببخشد، اما متأسفانه سالانه 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در کشور به ثبت می رسد که در 6 هزار مورد اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی زیر خاک رفته و هیچ استفاده ای از آن ها نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان کرمانشاهی به چندین نفر زندگی دوباره بخشید

جوان کرمانشاهی به چندین نفر زندگی دوباره بخشید