مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 09:022022-07-02سياسي

یزد الگوی کشت گلخانه ای برای کشاورزان کشور باشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، علیرضا الماسوندی در جریان سفر خود به این استان ، صبح امروز در نشستی که به منظور مشارکت، همفکری و همکاری بخش آب، محیط زیست و مناقشات و طرح و توسعه و کسری منابع مالی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت های این استان در توسعه کشت گلخانه ای بسیار مثبت است و می تواند الگوی مناسبی در این حوزه باشد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از روش های نوین و بهینه مصرف آب، افزود: یزد از لحاظ مشارکت اجتماعی، روش های مصرف صحیح و بهینه و افزایش بهره وری در کشور پیشرو می باشد.

معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این که ممکن است روش های نوین و امروزی بهینه مصرف به لحاظ اعتقاد به شرایط سنتی، در باور کشاورزان دیروز نگنجد، گفت: همان کشاورز اگرمتوجه شود که در منطقه مجاور، با مصرف یک ششم آب توانسته اند تولیدی چهار تا شش برابر داشته باشند او نیز به این روش ترغیب شده و خواهد دانست که برای تولید و درآمد بیشتر حتما نباید آب بیشتری مصرف کرد.

الماسوندی تصریح کرد: دولت نیز در این زمینه باید همراه کشاورزان بوده و با وام های کم بهره و یا حتی بلاعوض آنها را یاری نماید تا هم بحث مدیریت مصرف وهم امنیت غذایی، بیشتر مورد اهمیت قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد الگوی کشت گلخانه ای برای کشاورزان کشور باشد

یزد الگوی کشت گلخانه ای برای کشاورزان کشور باشد