مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 13:372022-07-01پزشكي

افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا در کشور


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در چند روز اخیر موارد ابتلا و بستری کرونا در ایران افزایش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی گویا گفت: در اروپا با موج سنگین بیماری کرونا رو به رو هستیم و در کشورهای اطراف ما هم موارد بیماری افزایش کرده است.

اکثر موارد مشاهده شده خفیف است، برخی با علائم تب و سرفه و برخی با علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ مراجعه می کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت: باید کرونا را جدی بگیریم، زیرا ممکن است؛ بیماری در واکسن نزده ها دردسر آفرین و کار افراد به بیمارستان کشیده شود و به همین دلیل این افراد هشدار می دهیم که زودتر واکسن تزریق کنند، همچنین مردم استفاده از ماسک در فضاهای سربسته را جدی بگیرند.

آمارها نشان می دهد که درصد تزریق واکسن کودکان 5 تا 11 سال پایین است و به خانواده ها هشدار می دهیم که از این فرصت برای تزریق واکسن استفاده کنند.

گویا گفت: به صورت هفتگی سویه های کرونا را رصد می کنند و اکنون سویه امیکرون با زیرسویه BA 5 به زیرسویه های BA1 و BA2 اضافه شده است البته این سویه جدید شدت بیماری زایی بالایی ندارد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: از پزشکان درخواست داریم که افراد مشکوک به علائم کرونا را برای تست ارجاع دهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا در کشور

افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا در کشور