مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 11:322022-07-01بين الملل

استراتژی نفتی اوپک پلاس تصویب شد


اوپک پلاس روز پنج شنبه در پایان دیدارهای دو روزه خود، اعلام کرد به افزایش تولید نفت برنامه ریزی شده در اوت پایبند می ماند اما از صحبت درباره سیاست نفتی پس از سپتامبر، - اجتناب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیدار روز پنج شنبه اوپک پلاس چند روز پیش از سفر جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به خاورمیانه از جمله عربستان سعودی برگزار شد.

انتظار می رود بایدن در این سفر، ریاض را برای افزایش تولید نفت تحت فشار قرار دهد.

در نشست قبلی اوپک پلاس که دوم ژوئن برگزار شد، این گروه تصمیم گرفت به جای افزایش ماهانه تولید به میزان 432 هزار بشکه در روز، تولید را در هر یک از ماههای ژوییه و اوت به میزان 648 هزار بشکه افزایش دهند.

واشنگتن از تصمیم دوم ژوئن برای افزایش سریعتر تولید اوپک پلاس که پس از ماهها درخواست غرب از این گروه برای تولید بیشتر نفت صورت گرفت، استقبال کرد.

قیمتهای نفت در مارس پس از اعمال تحریمهای گسترده آمریکا و اروپا علیه روسیه بر سر جنگ در اوکراین، به بالاترین حد از سال 2008 صعود کرد و به بیش از 139 دلار در هر بشکه رسید.

اگرچه قیمتها از آن زمان کاهش پیدا کرده است اما به دلیل عرضه محدود و نگرانی از ظرفیت مازاد تولید اندک اوپک پلاس، همچنان بیش از 115 دلار در هر بشکه معامله می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استراتژی نفتی اوپک پلاس تصویب شد

استراتژی نفتی اوپک پلاس تصویب شد