مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 11:272022-07-01بين الملل

ادعای لندن: روسیه مجبور به عقب نشینی از «اِزمینی» شد، نه برای حسن نیت


وزارت دفاع انگلیس با زیر سوال بردن دلیل روسیه برای خروج نیروهایش از جزیره مهم اوکراینی، گفت قطع شدن خطوط ارتباطی روسیه با این منطقه بود که آنها را مجبور به عقب نشینی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با اطلاعیه ارتش روسیه مبنی بر خارج کردن نظامیانش از جزیره اِزمینی (موسوم به جزیره مار) با هدف حسن نیت نشان دادن به اوکراین، لندن اما این بیانیه را رد کرد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) گفت: در 30 ژوئن 2022، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهایش از جزیره مار در شمال غربی دریای سیاه عقب نشینی کرده اند.

این جزیره که در روز اول تهاجم توسط روسیه تصرف شد، در امتداد خطوط اصلی کشتیرانی به اودسا و بنادر مجاور آن قرار دارد .

به نوشته وبگاه  این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: نیروهای مسلح اوکراین در چند هفته گذشته حملاتی را علیه پادگان روسیه [در جزیره ازمینی] با استفاده از حملات موشکی و پهپادی انجام دادند.

علاوه بر این، از موشک های ضد کشتی برای ممانعت از نزدیک شدن کشتی های نیروی دریایی روسیه به این جزیره با هدف سلاح رسانی، استفاده کرد .

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: روسیه به احتمال زیاد به دلیل انزوای پادگان و آسیب پذیری فزاینده نیروهیاش در برابر حملات اوکراین، از جزیره مار عقب نشینی کرده است، نه به عنوان ژست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای لندن: روسیه مجبور به عقب نشینی از «اِزمینی» شد، نه برای حسن نیت

ادعای لندن: روسیه مجبور به عقب نشینی از «اِزمینی» شد، نه برای حسن نیت