مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 11:222022-07-01اقتصادي

بازگشت تخفیفات اغواکننده در فروشگاه های زنجیره ای


با وجود اینکه وزارت صمت «طرح خرید شفاف» را برای جلوگیری از قیمت گذاری کاذب روی کالا و همچنین جلوگیری از طرح تخفیفات اغواکننده اجرا کرد، اما در مواردی تخفیفات بی پایه و اساس یا همان تخفیفات اغوا کننده به فروشگاه های زنجیره ای بازگشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس طرح درج قیمت تولید کننده بر روی انواع کالا از اواخر آذر ماه سال گذشته با دستور سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور شفاف سازی قیمت انواع کالاها اجرایی شد.

براساس طرح مذکور که با عنوان طرح خرید شفاف معروف است تولید کنندگان مکلف شدند تا قیمت تمام شده کالاهای تولیدی را به جای قیمت مصرف کننده روی انواع کالا ثبت و عرضه کنندگان و فروشندگان نیز در فروشگاه های زنجیره ای یا واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت مصرف کننده براساس سود تعیین شده توسط وزارت صمت شدند.

به گفته محمد صادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت، حداکثر سود یا به عبارتی قیمت مصرف کننده برای کالاهای مصرفی یا کالاهای گردش سریع مانند مواد غذایی، نسبت به قیمت تولید کننده 20 درصد و برای کالاهای گردش کند مانند لوازم خانگی یا سرمایه ای 30 درصد تعیین شده است.

البته با توجه به اینکه پس از مدتی مشکلاتی در بازار برای تعیین قیمت مصرف کننده ایجاد شد و بعضا برخی از عرضه کنندگان و فروشندگان براساس سود تعیین شده قیمت مصرف کننده ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت تخفیفات اغواکننده در فروشگاه های زنجیره ای

بازگشت تخفیفات اغواکننده در فروشگاه های زنجیره ای