مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 11:172022-07-01اجتماعي

پهن شدن سفره های افطار در مسجدالنبی (ص) هم زمان با آغاز ماه ذی الحجه+فیلم


شب گذشته در نخستین روز ماه ذی الحجه در عربستان، سفره های افطار در مسجدالنبی (ص) پهن شد و بیش از 25 هزار بسته افطار بین زائران حرم نبوی توزیع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، عربستان روز گذشته را نخستین روزماه ذی الحجه اعلام کرد و به این ترتیب شب گذشته سفره های افطار در مسجدالنبی (ص) پهن شد.

هر ساله متولیان مسجدالنبی (ص) در دهه نخست ماه ذی الحجه میزبان روزه داران هستند و در این مدت سفره های افطار در حرم نبوی پهن می شود و زائران کنار یکدیگر افطار می کنند.

حتی سال گذشته با وجود اعمال محدودیت برای تشرف به مسجدالنبی (ص)، متولیان این مکان مقدس هم زمان با دهه نخست ماه ذی الحجه روزانه بیش از 13 هزار بسته افطاری توزیع کردند.

امسال با توجه به افزایش تعداد زائران و حضور زوار خارجی در مدینه منوره، بیش از 25 هزار بسته افطار روزانه بین زائران توزیع می شود.

البته با نزدیک شدن به ایام حج تمتع، تعداد زائران در مدینه به مرور در حال کاهش است؛ به طوری که زائران کشورمان نیز دیگر به مدینه اعزام نمی شوند و از روز گذشته هیچ اعزامی به مدینه انجام نشده است و زائران پس از 6 روز حضور در این شهر، به مکه مکرمه اعزام می شوند تا در مناسک حج تمتع شرکت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهن شدن سفره های افطار در مسجدالنبی (ص) هم زمان با آغاز ماه ذی الحجه+فیلم

پهن شدن سفره های افطار در مسجدالنبی (ص) هم زمان با آغاز ماه ذی الحجه+فیلم