مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 10:222022-07-01سياسي

رونق اقتصاد ملی با راه اندازی سامانه مؤدیان و پایانه های فروشگاهی


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی سامانه مؤدیان و پایانه های فروشگاهی به رونق اقتصاد ملی منجر می شود و بزرگترین مزیت آن شناسایی و کاهش فرارهای مالیاتی است.

- فتح الله توسلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم راه اندازی سامانه مؤدیان و پایانه های فروشگاهی اجرای این قانون را از مهم ترین اقدام اصلاح ساختار اقتصادی کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: کشور به دلیل شرایط خاص اقتصادی نقش مالیات را در بودجه جاری افزایش داده و رقم بالایی برای سهم مالیات در اقتصاد ملی در نظر گرفته شده است.

توسلی با بیان اینکه مالیات باید براساس عدالت وصول شود، افزود: نمی شود که از کارمند، حقوق بگیر و کارگر مالیات وصول کرد در حالی که عده ای که فعالیت اقتصادی و تراکنش مالی قابل توجهی دارند به دلیل نبود اطلاعات دقیق از قوانین مالیاتی مستثنی باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید بازار را برای بخش عمده مالیات پای کار آورد که متأسفانه بازار کمی مقاومت می کنند، تأکید کرد: در عین حالی که مالیات بخش های مختلف بازار باید فعال شود لازم است که هوای اصناف را هم داشته باشیم.

چون اقتصاد بازار مدتی به دلیل کرونا دچار مشکل شده و چک هایشان برگشت خورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق اقتصاد ملی با راه اندازی سامانه مؤدیان و پایانه های فروشگاهی

رونق اقتصاد ملی با راه اندازی سامانه مؤدیان و پایانه های فروشگاهی