مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 08:572022-07-01اجتماعي

3 بالگرد برای مهار حریق در جنگل های شمال پیش بینی شد


مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مازندران ـ ساری در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: بیش از 25 روز است که در سطح جنگل های مازندران هیچ بارشی نداشتیم و عرصه جنگل های استان خشک و مملو از خطر است در این ایام باتوجه به تجارب سال های گذشته بیشترین آسیب در حوزه جنگل های هم مرز با زمین های کشاورزی به ما وارد می شود.

وی افزود: زمین هایی که زیر کشت گندم، جو و کلزا در مجاورت جنگل واقع شدند کشاورزان باید مراعات کنند و به هیچ وجه کاه و کلش پس مانده را در زمین آتش نزنند.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مازندران ـ ساری بیان کرد: باتوجه به قانون مصوب در این زمینه مجازات تعیین شده، به این دلیل که آتش زدن در زمین کشاورزی جرم محسوب می شود؛ چرا که تخریب زیستگاهی به همراه دارد و اکوسیستم را از بین می برد.

*از روشن کردن آتش در عرصه جنگل خودداری شود ذکریایی یادآور شد: باتوجه به گرمای هوا و وزش باد در ساعت بعدازظهر راه انداختن آتش در زمین های کشاورزی به جنگل سرایت کند.

وی تصریح کرد: موضوع دوم گردشگران و طبیعت دوستان و مهمانان تابستانی که جنگل را برای تفریح و تفرج انتخاب می کنند در صورت امکان از روشن کردن آتش در عرصه جنگل خودداری کنند؛ باتوجه به اینکه سطح جنگل خشک بوده و بارندگی نداشتیم امکان سرایت آتش از سطح جنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 بالگرد برای مهار حریق در جنگل های شمال پیش بینی شد

3 بالگرد برای مهار حریق در جنگل های شمال پیش بینی شد