مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 19:522022-06-30سياسي

معاون وزیر خارجه: ارزآوری برای کشور اولویت دیپلماسی اقتصادی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه روز پنجشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی که در سایت مرزی ماهیرود برگزار شد، اظهار داشت: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه وظیفه و هدف آن ارزآوری برای کشور است که در کنار آن ایجاد شغل را هم داریم زیرا با ورود ارز به کشور خیلی از مباحث به چرخش در می آید و مشکلات ما رفع می شود.

وی گفت: 10 مولفه را تعریف کردیم و با این مولفه ها مسائل تامین ارز را برای کشور دنبال می کنیم که یکی از آنها صادرات و دیگری واردات مفید است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به همجواری استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان ادامه داد: در 2 دهه اخیر تحولات زیادی در مرز خراسان جنوبی ایجاد شده که یکی از این تحولات ایجاد جاده دسترسی به نوار مرزی در شرق کشور است.

وی به بازدید سال گذشته نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان و هیات همراه از مرزهای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: نماینده ویژه رییس جمهور با طرف مقابل مذاکرات زیادی داشته است که باعث شد بازارچه مرزی استان مجدد راه اندازی شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه چهارشنبه شب وارد بیرجند شد و امروز به همراه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از پایانه مرزی یزدان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر خارجه: ارزآوری برای کشور اولویت دیپلماسی اقتصادی است

معاون وزیر خارجه: ارزآوری برای کشور اولویت دیپلماسی اقتصادی است