مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 17:072022-06-30بين الملل

بایدن: از کشورهای خلیج فارس خواستم تولید نفت را افزایش دهند


رییس جمهور آمریکا با اشاره درخواست از کشورهای خلیج فارس برای افزایش تولید نفت گفت، در طرح راهبردی ناتو تهدیدات چین و روسیه در نظر گرفته شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه و پیش از بازگشت به واشنگتن گفت، از کشورهای حاشیه خلیج فارس درخواست کرده تولید نفت خود را افزایش دهند.

بایدن ضمن سخنرانی در حاشیه آخرین روز نشست سران ناتو در مادرید گفت، کشورش به اوکراین پدافند هوای و موشک انداز ارسال کرده است و آمریکا قصد دارد 800 میلیون دلار دیگر کمک تسلیحاتی برای اوکراین فراهم کند و حمایت های بیشتری طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

او همچنین گفت، کشورهای عضو گروه 7 نیز متعهد شده اند که 600 میلیارد دلار کمک برای توسعه زیرساخت جهانی فراهم  وی مدعی شد: [ولادیمیر] پوتین فکر می کرد می تواند ناتو را دچار تفرقه و تخریب کند اما عکس آن اتفاق افتاد.

پیش تر خطاب به پوتین گفتم که حمله به اوکراین ناتو را قوی تر و متحدتر می کند .

  رییس جمهور آمریکا با اشاره به دستورکار نشست ناتو که بخشی از آن به چالش چین مربوط می شد ادعا کرد، پکن از مسیرهای تجاری غیرقانونی استفاده می کند.

بایدن همچنین گفت، آمریکا حضور نظامی در اروپا را تقویت کرده و تعداد نیروهای نظامی در حوزه کشورهای بالتیک را افزایش خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن: از کشورهای خلیج فارس خواستم تولید نفت را افزایش دهند

بایدن: از کشورهای خلیج فارس خواستم تولید نفت را افزایش دهند