مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 14:522022-06-30بين الملل

شمارش معکوس برای تشکیل دولت عراق پس از عید قربان


نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از آغاز شمارش معکوس برای تشکیل دولت عراق پس از عید قربان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، غضنفر البطیخ عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، امروز (پنجشنبه، 30 ژوئن)، ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات  کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی)  با سایر فراکسیون های سیاسی در خصوص تشکیل دولت آتی، گفت که این مذاکرات ادامه دارد و گشایش در امر تشکیل دولت جدید، پس از عید قربان صورت خواهد گرفت.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه ، تصریح کرد: فضای حاکم بر مذاکرات تشکیل دولت میان چارچوب هماهنگی و سایر فراکسیون های سیاسی مثبت است و اختلافاتی وجود ندارد.

توافق اولیه بر امر تسریع تشکیل دولت صورت گرفته است و انتخاب رییس جمهور، نخست وزیر و اعضای کابینه و سپس برنامه دولت همگی در یک سبد قرار دارند .

این نماینده عراقی تاکید کرد که انتخاب رییس جمهور و توافق بر سر آن میان احزاب کُرد، کلید دولت آتی است و این دولت، دولت خدمات از همه نظر و به ویژه اقتصادی است.

  نیروهای چارچوب هماهنگی، در حال حاضر پس از استعفای نمایندگان جریان صدر با کسب 40 کرسی پارلمانی جدید، اکنون بزرگترین فراکسیون پارلمانی را در اختیار دارد و دست بازی در بستن پرونده تشکیل دولت و تقسیم پست های وزارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس برای تشکیل دولت عراق پس از عید قربان

شمارش معکوس برای تشکیل دولت عراق پس از عید قربان