مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 13:372022-06-30پزشكي

خطرات «وبا» برای کودکان را جدی بگیرید


یک فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به شناسایی برخی موارد ابتلا به وبا در سطح کشور، گفت: بیماری وبا برای کودکان می تواند خطرآفرین شود و نیاز است که والدین به علامت اسهال در فرزندان خود توجه کرده و حتما در کوتاهترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنند.

- دکتر کیقباد قدیری با اشاره به خطرات بیماری وبا برای کودکان، گفت: کودکان با توجه به سطح ایمنی ضعیف جزو گروه های در معرض خطر این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه این بیماری به ندرت در کودکان زیر دو سال رخ می دهد، گفت: این کودکان با توجه به اینکه بخشی از تغذیه شان از شیر مادر است و با توجه به پروتکسین موجود در شیر تا حدی محافظت در برابر این بیماری دارند.

البته ابتلا این کودکان به بیماری وبا هم وجود دارد و ممکن است در برخی موارد هم شدید شود.

قدیری گفت: برای سایر کودکان بیماری وبا با خطرات جدی همراه است و از دست دادن یکباره آب بر اثر وبا می تواند بیماران را در معرض خطر جدی قرار دهد.

این فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به نقش موثر کودکان در انتقال بیماری وبا گفت: با توجه به اینکه عمده کودکان بهداشت فردی را آنطور که باید رعایت نمی کنند، احتمال ابتلای آنها به وبا و انتقال بیماری توسط آنها به سایر افراد بسیار زیاد است، بنابراین والدین باید مراقبت بیشتری از آنها داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات «وبا» برای کودکان را جدی بگیرید

خطرات «وبا» برای کودکان را جدی بگیرید