مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 13:222022-06-30سياسي

مجسمه فردوسی دو رنگ شد (+عکس)


صرفا به عنوان مجسمه ساز می گویم که وضعیت حال حاضر مجسمه دست بردن به ایده سازنده و مخدوش کردن تصویر آن است.

- اخیرا یکی از مجسمه سازان مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرد که محتوای آن، از شست وشوی نیمه کاره مجسمه میدان فردوسی و دورنگ شدن این مجسمه 63 ساله خبر می داد.

خبرنگار تجسمی ایسنا به میدان فردوسی رفت تا از صحت وسقم ماجرا مطلع شود و در نهایت آنچه مشاهده شد، بدین شرح است: اثر گرانبها و ارزشمند ابوالحسن صدیقی ـ نقاش و مجسمه ساز مشهور ایرانی ـ که یکی از المان های مطرح شهر تهران به شمار می آید، دو رنگ شده و به صورت تیره و روشن درآمده است! اکنون به نظر می رسد مسوولان وقت سازمان زیباسازی شهر تهران که سالانه برنامه های مرمتی و شست وشوی آثار شهری را در برنامه کاری خود دارد، تنها به تمیز کردن بخشی از مجسمه فردوسی بسنده کرده اند و با گذشت یک سال، شست وشوی مجسمه به طور کامل انجام نشده است.

البته این احتمال هم وجود دارد که در حین عملیات مرمت و شستشو متوجه تغییر فاحش رنگ مجسمه شده اند و برای پرهیز از ادامه این روند و مخدوش نشدن بیشتر اثر، کار را متوقف کرده اند.

در همین راستا تصمیم گرفتیم در ابتدا گفت وگویی با مجید قادری ـ معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ـ درباره علت این امر و برنامه این سازمان در راستای شست وشوی کامل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجسمه فردوسی دو رنگ شد (+عکس)

مجسمه فردوسی دو رنگ شد (+عکس)