مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 12:522022-06-30سياسي

اسلم گیلانی قهرمان جهاد تبیین در کربلا


رییس اندیشکده ادبیات پایداری حوزه هنری با بیان اینکه رجز اسلم ابن امر زیباترین رجز کربلا است، گفت: وقتی اسلم به میدان رفت، امام سجاد (ع) رزم او را به تماشا نشست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا سنگری پیش از ظهر امروز در نشست اندیشه و هنر درخصوص اسلام دیلمی تنها شهید ایرانی واقعه عاشورا در مجتمع ایثار و شاهد اظهار کرد: حضرت عباس (ع) و مادرش ام البنین (س) شاعر بودند، 27 بیت شعر از حضرت عباس (ع) داریم که بخشی از آن رجزهای ایشان در کربلا است.

وی با بیان اینکه یکی از رجزهای حضرت عباس (ع) اشاره به ساقی بودن ایشان در طول تاریخ دارد، گفت: هیچکس به اندازه حضرت عباس (ع) در میدان نجنگید، حضرت در نخستین باری که به میدان می روند رجزی می خوانند که دو نکته برجسته دارد و آن اینکه در حسین (ع) پیامبر را و در لشکر دشمن را نیز در برابر رسول خدا می بیند.

  رییس اندیشکده ادبیات پایداری حوزه هنری با بیان اینکه باران امام حسن کسانی هستند که وقتی خود امام آن ها را وصف می کند خصوصیاتی درباره آن ها گفته که در طول تاریخ این خصوصیات تکرار نمی شود، افزود: شب عاشورا سید الشهدا یک امانی گرفت تا آن شب را به عبادت بپردازند، در وصف شب عاشورا گفته اند که اگر از کنار خیمه ها عبور می کردی صدایی شبیه کندوی عسل احساس می کردی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلم گیلانی قهرمان جهاد تبیین در کربلا

اسلم گیلانی قهرمان جهاد تبیین در کربلا