مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 11:372022-06-30بين الملل

تحریم کردند؛ واکسن ساختیم و صادر کردیم


در شرایطی که تحریم های همه جانبه آمریکا منجر به فوت روزانه تعداد زیادی از ایرانی ها می شد، محققان ایرانی با وجود مشکلات ، آستین بالا زدند و امروز ایران در زمره معدود کشورهای صادرکننده واکسن کرونا قرار گرفته است.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس  - محمد رضازاده: با شیوع پاندمی کرونا در جهان پای این بیماری آهسته آهسته به کشور ما باز شد، شاید آن دوران کسی فکرش را نمی کرد که این بیماری مانند یک قاتل روانی، روزانه جان هفتصد نفر را بگیرد.

در شرایطی که همه محققان دنیا تلاش می کردند راهی برای مبارزه و مهار این بیماری پیدا کنند در کشور ما مشکل فقط ویروسی کرونا نبود، بلکه کشورمان با چالش های متعددی از جمله تحریم های آمریکا، فشارهای بین المللی و.

مواجه بود.

در حالی که کادر درمان و بیماران به دلیل کمبود لباس های محافظتی، ماسک، اکسیژن ساز و.

در تنگنا بودند.

بر خلاف ادعاهای حقوق بشری آمریکایی ها کشورهای مختلف هم به دلیل تحریم های آمریکا و سنگ اندازی برخی از کشورهای اروپایی از کمک به ایران منع می شدند و حتی در اقدامی ظالمانه ماسک های خریداری شده توسط کشورمان را هم تحویل ندادند.

در آن دوران اما مردم و صنایع مختلف دست روی دست نگذاشتند و تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی به سرعت در کشور کلید خورد و حالا نوبت جنگ واکسن ها رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم کردند؛ واکسن ساختیم و صادر کردیم

تحریم کردند؛ واکسن ساختیم و صادر کردیم