مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 10:172022-06-30سياسي

دومین سوگواره ملی فرهنگی اباعبدالله الحسین(ع) در شیراز برگزار شد


مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی فرهنگی اباعبدالله الحسین(ع) و هفتمین یادواره «بوی سیب حرم» در حرم علی بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی فرهنگی-هنری اباعبدالله الحسین(ع) و هفتمین یادواره بوی سیب حرم به همت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز، شامگاه چهارشنبه، هشتم تیرماه در حرم علی بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.

علی حفیظی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز در این مراسم گفت: هویت دینی و ملی ما ایرانیان هم به یکدیگر و هم به نام امام حسین(ع) گره خورده و جایگاه نمادهای ملی و مذهبی در جامعه کاملاً مشخص و تثبیت شده است بنابراین هنر و ادب و علم کنار هم قرار می گیرند تا این جایگاه را به بستر جامعه بکشانند و دل ها را در محضر دانشگاه امام حسین(ع) قرار دهند.

وی اظهار کرد: دانشگاه شیراز با همین هدف از سال 94 یادواره ای با عنوان بوی سیب حرم را آغاز کرد که در سال های ابتدایی به صورت استانی و منطقه ای برگزار می شد اما از سال 99 تاکنون این یادواره به صورت ملی برگزار می شود.

حفیظی با بیان اینکه هفتمین دوره این یادواره از ماه محرم سال گذشته آغاز به کار کرد، گفت: در این مدت یک هزار و 500 اثر در رشته های مختلف ادبی، هنری، فرهنگی، هنری و علمی به دبیرخانه یادواره ملی ارسال شد و بعد از داوری آثار، آثا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین سوگواره ملی فرهنگی اباعبدالله الحسین(ع) در شیراز برگزار شد

دومین سوگواره ملی فرهنگی اباعبدالله الحسین(ع) در شیراز برگزار شد