مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 09:522022-06-30سياسي

مذاکره بی واسطه زمینه امتیازدهی آمریکا را فراهم می کند


اگر بایدن برای پایبندی به اجرای تعهدات برجامی اش هم تضمین دهد مربوط به دوره خودش خواهد بود و آن هم در صورتی عملی می شود که تنش های خاص بین ایران و آمریکا در منطقه به وجود نیاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سید حسین موسویان در پاسخ به اینکه مذاکرات بالاخره بعد از سه ماه به شکل حضوری و البته با تصمیم آمریکا و ایران از سر گرفته شد، اما نه در وین بلکه در قطر، به نظر شما جا به جایی مکان مذاکرات چه معنایی به لحاظ سیاسی دارد؟ گفت: اصولا مکان مذاکره اهمیت چندانی ندارد بلکه محتوی و نتیجه مذاکره مهم است.

مکان این مذاکرات زمانی اهمیت قابل توجهی پیدا می کرد که به تناوب در تهران و واشنگتن انجام می شد.

بحث مکان مذاکره در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد هم بزرگ شد و به جای سوییس و اتریش، مذاکرات در کشور های همسایه یعنی ترکیه و عراق و قزاقستان برگزار شد که نتیجه آن هم شش قطعنامه اجماعی قدرت های جهانی در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران بود، اما این نتیجه به خاطر مکان مذاکره نبود، بلکه به دلیل محتوی و سیاست و روش مذاکره بود.

وی گفت: درعین حال شروع دور جدید مذاکرات در دوحه قطر سه معنی مثبت دارد: اول اینکه تسهیل گفت وگوی ایران و آمریکا برای به نتیجه رساندن مذاکرات است؛ دوم، قدردانی تهران و واشنگتن از تلاش های قطر برای حل بحران هسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره بی واسطه زمینه امتیازدهی آمریکا را فراهم می کند

مذاکره بی واسطه زمینه امتیازدهی آمریکا را فراهم می کند