مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 09:222022-06-30سياسي

برداشت آب زیرزمینی پنج دشت خراسان شمالی اصلاح می شود


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در راستای حمایت از کشاورزان و بنا به مصوبه شورای حفاظت منابع آب استان و کارگروه سازگاری با کم آبی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سیدعقیل مرتضوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در حاشیه نشست شورای حفاظت از منابع آب استان خراسان شمالی، اظهار کرد: در راستای حمایت از کشاورزان و بنا به مصوبه شورای حفاظت منابع آب استان و کارگروه سازگاری با کم آبی، ضرایب تعدیل برای اصلاح پروانه برداشت آب زیرزمینی در پنج دشت استان به صورت پلکانی و مرحله ای اجرا می شود.

وی گفت: بیش از 90 درصد از چاه های برقی استان به شمارشگرهای هوشمند آب و برق تجهیز شده اند و امکان رصد و مدیریت آنها وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: بیشترین اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی مربوط به چاه های دارای پروانه و همچنین چاه های دیزلی است و به همین منظور گروه های گشت و نظارت به صورت مستمر از چاه ها بازدید و آمار برداری می کنند.

وی انسداد چاه های غیر مجاز را از دیگر برنامه های در دست اقدام شرکت آب منطقه ای ذکر کرد و گفت: در سال گذشته 96 حلقه چاه غیر مجاز مسدود و مسلوب المنفعه شد و در سال جاری نیز انسداد چاه های غیر مجاز دیگر در دستور کار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت آب زیرزمینی پنج دشت خراسان شمالی اصلاح می شود

برداشت آب زیرزمینی پنج دشت خراسان شمالی اصلاح می شود