مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 07:172022-06-30پزشكي

ماجرای پول زور گرفتن داروخانه ها از مردم / ابلاغ چراغ خاموش تعرفه های غیرقانونی!


با وجود رای دیوان عدالت در ابطال تعرفه خدمات دارویی انجمن داروسازان ایران بر خلاف قانون لیستی از تعرفه های خدمات دارویی را برای تایید به سازمان غذا و دارو ارسال و در فضای مجازی منتشر کرد.

- خبرگزاری فارس - گروه سلامت: مجاز یا ممنوع بودن یا حتی منطقی یا غیر منطقی بودن حق مدیریت خدمات دارویی ، ماجرایی است که از چند سال پیش در مسیر بین دیوان عدالت اداری و وزارت بهداشت در رفت و آمد بود.

از یک سو دیوان رای می دهد که دریافت حق مدیریت خدمات دارویی در داروخانه ها ممنوع است و از سوی دیگر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دریافت نکردن آن را به داروخانه ها ابلاغ نمی کنند و آن ها هم حتی اگر مشاوره ای به مردم نسخه به دست ندهند یا خبری از مدیرفنی در داروخانه نباشد آن را دریافت می کنند.

*حق فنی دارو از کجا آمد؟ این حق در سال 1365 ابداع شد.

در شرایط جنگ تحمیلی با توجه به نرخ بیکاری بالا و شرایطی که اغلب کارخانه های داروسازی دولتی بودند، دولت قیمت داروها را برای سال ها ثابت نگه داشته بود و با توجه به تورم بالا، این ثبات قیمت موجب اعتراض داروخانه داران شد.

دولت برای جبران این ثبات قیمت به داروخانه ها اجازه داد که به ازای پیچیدن هر نسخه، مبلغ 50 ریال علاوه بر قیمت دارو از بیماران گرفته شود که هیچ مصوبه قانونی ای نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای پول زور گرفتن داروخانه ها از مردم / ابلاغ چراغ خاموش تعرفه های غیرقانونی!

ماجرای پول زور گرفتن داروخانه ها از مردم / ابلاغ چراغ خاموش تعرفه های غیرقانونی!