مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 06:522022-06-30بين الملل

اوکراین روابط با سوریه را قطع کرد


ولودیمیر زلسنکی رییس جمهور اوکراین در پیامی که در کانال تلگرامی او منتشر شد، اعلام کرد این کشور روابط خود را با سوریه قطع کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از الجزیره، زلنسکی چهارشنبه شب افزود: دیگر روابطی میان سوریه و اوکراین نخواهد بود.

پیش از این، خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: سوریه تصمیم گرفته است استقلال و حاکمیت جمهوری مردمی لوهانسک و جمهوری مردمی دونتسک را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: ما با هر دو کشور برای توافق بر سر چارچوب های تقویت روابط از جمله برقراری روابط دیپلماتیک مطابق با قوانین ارتباط خواهیم داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیاتی نظامی که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین روابط با سوریه را قطع کرد

اوکراین روابط با سوریه را قطع کرد