مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 06:522022-06-30بين الملل

مذاکرات پیوستن به ناتو ممکن است یک سال طول بکشد


نخست وزیر سوئد در اظهاراتی در حاشیه اجلاس سران ناتو گفت که مذاکرات برای پیوستن این کشور به ناتو ممکن است یک سال به طول بیانجامد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از روسیا الیوم، نخست وزیر سوئد در اظهاراتی گفت که مذاکرات برای پیوستن این کشور به ناتو ممکن است یک سال به طول بیانجامد.

بر اساس این گزارش، ماگدالنا اندرسون در حاشیه اجلاس سران ناتو در مادرید اسپانیا افزود که به ترکیه پایبندی کشورش را به قوانین بین المللی درباره تحویل افراد تحت پیگرد اعلام کرده است.

از سوی دیگر، آن لیندا وزیر امور خارجه سوئد طی مصاحبه ای گفت که کشورش نگرانی های ترکیه درباره تروریسم را جدی می گیرد.

وی همچنین افزود که کشورش و فنلاند با ترکیه درباره عدم حمایت از پ ک ک ، ی پ گ و پیروان فتح الله گولن مخالف ترکیه ای به توافق رسیده اند.

از سوی دیگر، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا در دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از توافق آنکارا با فنلاند و سوئد که راه را برای پیوستن آنها به ناتو هموار می کند، استقبال کرد.

رجب طیب اردوغان روز سه شنبه و پیش از عزیمت به مادرید برای حضور در نشست ناتو اعلام کرده بود که اگر سوئد و فنلاند خواهان پیوستن به ناتو هستند، باید نگرانی های امنیتی ترکیه را مدنظر قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات پیوستن به ناتو ممکن است یک سال طول بکشد

مذاکرات پیوستن به ناتو ممکن است یک سال طول بکشد