مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 17:172022-06-29سياسي

رودخانه میناب ساماندهی می شود


رودخانه میناب یکی از مهمترین رودخانه های هرمزگان است که در همین راستا طرح ساماندهی و حفاظت از مناطق حاشیه این رودخانه به عنوان یک ضرورت و اولویت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان بعد از ظهر امروز در گفت وگوی رسانه ای اظهار داشت: رودخانه میناب یکی از رودخانه های مهم استان هرمزگان است.

وی افزود: این رودخانه در دشت میناب و به فاصله تقریبی 120 کیلومتری شرق بندرعباس جریان دارد که پس از عبور از دشت میناب و آبیاری اراضی در سطحی بالغ بر 15 هزار هکتار، به دریای عمان سرازیر می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ادامه داد: سد مخزنی میناب موسوم به سد استقلال بر روی این رودخانه و در بالادست شهر میناب با هدف مهار سیلاب و تأمین آب پایدار برای شرب و کشاورزی دشت مینا ، منطقه و همچنین شرب شهر بندرعباس احداث شده است.

  عیدانی تصریح کرد: این سد از سال 1365 به بهره برداری رسیده و با وجود تأثیر آن در مهار نسبی سیل، وقوع سیلاب های شدید با دبی اوج و حجم بسیار زیاد در این حوزه همواره اتفاق افتاده و خسارات فراوانی برجای گذاشته است.

وی با شاره به وقوع بارندگی های فراوان در دی ماه سال گذشته که موجب بروز خسارت به برخی مناطق هرمزگان شد گفت: دخل و تصرف در بستر و  کرانه های ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رودخانه میناب ساماندهی می شود

رودخانه میناب ساماندهی می شود