مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 16:522022-06-29سياسي

«دره پلنگی» جایی برای شنا، پرش و هیجان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ممسنی، تنگه ها باتوجه به موقعیت قرار گیری و شرایط آب و هوایی، دارای چشم انداز های خاص و منحصر به فرد خود هستند، ناهمواری ها، پست و بلندی ها باعث شکل گیری تنگه ها و دره های متفاوتی شده اند؛ که انواعی از گونه های گیاهی و جانوری را در خود جای داده اند.

تنگه ها، گزینه مناسبی برای سفر و ماجراجویی است، چرا که سفر به این مناطق بکر گردشگری و گشت و گذار در طبیعت می تواند حال و هوای هرکسی را مهمان تغییرات کند، تنگ پلنگی یا گردآویز، تنگه ای بسیار زیبا با آب های جاری و خروشان در شهرستان ممسنی، استان فارس قرار دارد که آن را با نام دره پلنگی نیز می شناسند.

  این دره 62 کیلومتر تا مرکز شهر نورآباد فاصله دارد و برای رسیدن به تنگ پلنگی ابتدا تا پل فهلیان رفتیم و بعد از گذر از پل، جاده ای در سمت راست وجود دارد، وارد که شدیم بعد از طی مسیری نسبتا کوتاه، آپ پخشان اولین روستای مسیر بود.

1 و نیم ساعت مسیرهای پیچ در پیچ تا روستای پیر آلی را طی کردیم، ورودی روستای تابلوی آبی رنگ بزرگی به دیوار یکی از خانه های قدیمی وصل بود که اسم روستا رو آن نوشته بود، 10 تا 20 متر بعد از تابلو جاده عریض تر و پارکینگ مانند شد.

به دلیل اینکه آب دره نسبتا سرد بود، پوشیدن  لباس غواصی یا وت سوت، مناسب تر و همراه داشتن بادگیر، درای بگ یا کیف ضد آب برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دره پلنگی» جایی برای شنا، پرش و هیجان

«دره پلنگی» جایی برای شنا، پرش و هیجان