مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 16:522022-06-29اقتصادي

دیدار رییسی با رییس جمهور ترکمنستان


تسهیل صدور روادید تجار و افزایش سفر بازرگانان دو کشور زمینه گسترش و افزایش بیش از پیش حجم روابط تجاری دوجانبه را فراهم می کند.

همچنین با توجه به درخواست اخیر جمهوری آذربایجان، - جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که ظرفیت سواپ گاز ترکمنستان به آذربایجان را از مسیر کشورمان افزایش دهد.

روسای جمهور ایران و ترکمنستان با مرور و ارزیابی روند پیشرفت اجرای توافقات و تفاهم نامه های منعقد شده میان دو کشور تاکید کردند اجرای کامل این اسناد همکاری، فصلی جدید در تعاملات دو کشور خواهد بود و روابط اقتصادی و تجاری را با جهش مواجه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور که به منظور شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر به ترکمنستان سفر کرده است، در دیدار سردار بردی محمداف ، رییس جمهور ترکمنستان با اشاره به 30 ساله شدن روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور گفت: دولت سیزدهم اولویت ویژه ای برای گسترش روابط و همکاری ها با همسایگان دارد.

وی با بیان اینکه روابط تهران و عشق آباد بر پایه توسعه روابط همسایگی و بر اساس اعتماد متقابل و همکاری های گسترده به سرعت در حال گسترش است، افزود: اجرایی شدن تفاهم نامه ها و اسناد همکاری که در سفر اخیر جنابعالی به تهران به امضای دو کشور رسید، ارتقای سطح و گسترش همکاری های دو کشور را تسریع خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییسی با رییس جمهور ترکمنستان

دیدار رییسی با رییس جمهور ترکمنستان