مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 16:222022-06-29پزشكي

خطر جدی بیماری تب کریمه کنگو بیخ گوش مردم


به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با توجه به افزایش دما و افزایش فعالیت «کنه ها»، لازم است مردم از خرید گوشت از مراکز غیربهداشتی خودداری کرده و بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، عباس رضاییان زاده گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش فعالیت کنه ها ، لازم است خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را جدی گرفته و از انجام اقدامات خطرآفرین مثل کشتار غیرمجاز، تماس با خون و ترشحات دامی آلوده و استفاده از گوشت گرم و تازه ای که دوره پیش سرد را نگذرانده، خودداری شود.

او با تاکید به خرید گوشت موردنیاز از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی افزود: همچنین توصیه می شود از کشتار دام و مصرف گوشت تازه دام پرهیز شود.

رضاییان زاده تاکید کرد: بعد از کشتار دام، لازم است گوشت را به مدت 24 ساعت و جگر را به مدت 48 ساعت درون یخچال نگهداری و سپس مصرف کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان اینکه خوردن جگر نیمه پخته ( آبدار) بسیار خطرآفرین بوده و باید از مصرف آن به طور جدی خودداری کرد، گفت: دامداران توصیه های سازمان دامپزشکی در خصوص سم پاشی محل های نگهداری دام را جدی بگیرند و در صورت مشاهده کنه ، از جدا کردن آن از بدن دام و یا له کردنش با دست خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر جدی بیماری تب کریمه کنگو بیخ گوش مردم

خطر جدی بیماری تب کریمه کنگو بیخ گوش مردم