مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 16:022022-06-29بين الملل

بیت شیعی عراق، مهیای تشکیل دولت جدید؛ همکار با تهران و فعال در منطقه


تحلیلگر عراقی در گفت وگو با خبرگزاری فارس تاکید کرد که شیعیان شرایط تشکیل دولت را دارند و دولت آینده بغداد، دولتی متحد تهران و فعال در منطقه خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد حازم فضاله پژوهشگر ارشد، نویسنده و تحلیلگر عراقی در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس به سوالاتی درباره وضعیت سیاسی کنونی عراق، روابط خارجی و مناسبات منطقه ای آن پاسخ داد.

فضاله معتقد است که بیت شیعی عراق هم اکنون توان خروج از بن بست و تشکیل دولت را دارد؛ دولتی که به ایفای نقش های بین المللی و همکاری با ایران ادامه خواهد داد.

در ادامه به مشروح این گفت وگو می پردازیم: فارس: به نظر شما اختلافات احزاب سیاسی در برهه کنونی و وضعیت پارلمان عراق به کدام سو خواهد رفت؟ ثبات یا تداوم بحران؟ پژوهشگر عراقی درخصوص وضعیت سیاسی احزاب تصریح کرد: چینش ائتلاف احزاب سیاسی پس از استعفای نمایندگان جریان صدر (با 73 نماینده) تغییر کرد؛ به نحوی که دیگر ائتلاف سه جانبه ای وجود ندارد که نمایانگر جبهه ای شامل تمام اعضای چارچوب هماهنگی باشد.

 پس از برگزاری جلسه ماه جاری مجلس که به جایگزینی نمایندگان جریان صدر منجر شد، آن ها که شیعه بودند سوگند قانون اساسی را ادا کردند؛ این نشان از آغاز توافق بر سر راه حل سیاسی بین جناح ها و احزاب بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیت شیعی عراق، مهیای تشکیل دولت جدید؛ همکار با تهران و فعال در منطقه

بیت شیعی عراق، مهیای تشکیل دولت جدید؛ همکار با تهران و فعال در منطقه