مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 15:222022-06-29سياسي

دیدار رییس جمهور ترکمنستان با رؤسای جمهور ایران، آذربایجان و قزاقستان


رییس جمهور ترکمنستان در دیدار رؤسای جمهور کشورهای ایران، آذربایجان و قزاقستان در «عشق آباد» با اشاره به وجود روابط حسنه بین کشورهای خزر بر افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان امروز با سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر وارد عشق آباد شده است، دیدار کرد.

در این دیدار تاکید شد که دو کشور به واسطه نزدیکی جغرافیایی و ریشه های مشترک تاریخی و فرهنگی به هم متصل شده اند.

طرفین ضمن صحبت در مورد چشم انداز مشارکت سنتی که نشانه های بارز آن اعتماد و احترام متقابل بوده است، از تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها حمایت کردند.

در عین حال خاطرنشان شد که گام های مشخصی که برای توسعه روابط سودمند دوجانبه برداشته می شود، مستقیماً به گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی بین المللی کمک می کند ضمن این که همکاریهای دو کشور در حال حاضر وارد سطح جدیدی شده است.

در ادامه روسای جمهور ایران و ترکمنستان در میان حوزه های اصلی گفت وگوی بین دولتی، موضوعات مهمی از جمله در زمینه برق و گاز، حمل ونقل و ارتباطات، ساخت وساز و همچنین کشاورزی، گردشگری و سایر صنایع را بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس جمهور ترکمنستان با رؤسای جمهور ایران، آذربایجان و قزاقستان

دیدار رییس جمهور ترکمنستان با رؤسای جمهور ایران، آذربایجان و قزاقستان