مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 12:272022-06-29دانش

معاون وزیر علوم: تعداد داوطلبان ریاضی و فنی کنکور به کمتر از 10 درصد رسید


معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور امسال به کمتر از 10 درصد رسیده و کاهش متقاضیان نگران کننده است.

- به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از روند برگزاری کنکور سراسری 1401 در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان اظهار کرد: تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی امسال در کشور کمتر از 10 درصد، در علوم تجربی حدود 40 درصد، در علوم انسانی حدود 28 درصد، در گروه آزمایشی هنر 11 درصد و در گروه آزمایشی زبان های خارجی حدود 13 درصد است.

وی با بیان اینکه استقبال از گروه آزمایشی علوم تجربی همچنان بسیار بالا است، افزود: کاهش متقاضیان گروه آزمایشی ریاضی نگران کننده است؛ چراکه میزان داوطلبان در سال های گذشته بالای 25 درصد بود و در حال حاضر به کمتر از 10 درصد رسیده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید برای جلوگیری از کاهش تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تدابیری از سوی مسؤولان وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی اندیشیده شود.

خیرالدین عنوان کرد: تعداد ثبت نام کنندگان کنکور سراسری 1401 در کشور یک میلیون و 489 هزار و 220 نفر است که 61 درصد آن بانوان هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر علوم: تعداد داوطلبان ریاضی و فنی کنکور به کمتر از 10 درصد رسید

معاون وزیر علوم: تعداد داوطلبان ریاضی و فنی کنکور به کمتر از 10 درصد رسید