مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 09:022022-06-29اقتصادي

جزییات پنج دستورالعمل وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو


سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارش تحول صنعت خودرو، پنج راهکار برای کاهش قیمت خودرو ارائه کرده و در دستور کار قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صنعت خودروی کشور همواره در همه سنوات نتوانسته پرونده موفق و قابل قبولی داشته باشد و براین اساس، این صنعت همیشه مورد انتقاد مردم، مسئولان و کارشناسان  به لحاظ کیفیت، تیراژ، قیمت محصولات و غیره است.

وضعیت صنعت خودرو طی سال های اخیر به حدی نامطلوب بود که رهبر معظم انقلاب نیز در بهمن ماه سال گذشته در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی فرمودند: با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی اند و حق با مردم است .

بنابراین با توجه به لزوم برخی اصلاحات اساسی در صنعت خودرو کشور، آیت الله رییسی رییس جمهور کشورمان در 15 اسفند 1400 دستور 8 ماده ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور را به طور رسمی ابلاغ کرد.

رییس جمهور در بخشی از  این دستور در حوزه تولید خواستار افزایش دست کم 50 درصدی تولید خودرو در سال 1401 نسبت به سال 1400 شد و دستور داد سازوکارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک خودروی اقتصادی با ساختار به روز، فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پنج دستورالعمل وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو

جزییات پنج دستورالعمل وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو