مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 07:522022-06-29اقتصادي

بودجه 1401 بدون استقراض


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی ماه هایی که از فعالیت دولت سیزدهم می گذرد، شاهد تغییر مسیر جدی در اداره اقتصاد هستیم به طوری که برخلاف دولت قبل، - کسری بودجه ای که ایران به صورت ساختاری و متوالی درگیر آن است به دو دلیل ایجاد و با یک منبع تورمی تأمین می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی ماه هایی که از فعالیت دولت سیزدهم می گذرد، شاهد تغییر مسیر جدی در اداره اقتصاد هستیم به طوری که برخلاف دولت قبل، استقراض از بانک مرکزی متوقف شد و تمرکز بودجه نیز بر عمران و توسعه قرار گرفت.

عدم استقراض دولت ازبانک مرکزی و پولی نشدن کسری بودجه در 8 ماهه اخیر که توسط رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد، یکی از اقدامات کم سابقه در مدیریت کلان کشور طی سال های اخیراست.

با وجود تورم ایجاد شده از اصلاحات ارز ترجیحی و یارانه ای، تورم ناشی از کسری بودجه و چاپ پول در ماه های اخیر تا حدود بسیار بالایی کنترل شده است.

8 برابر شدن کسری بودجه در دولت قبل! در اصطلاح عامیانه کسری بودجه به حالتی اطلاق می شود که هر دولتی بیش از درآمد خود پول خرج کند، اما بر اساس استاندارد بین المللی بودجه عمومی دولت، کسری بودجه شامل وابستگی بودجه دولت به منابع غیرمالیاتی و فروش دارایی های کشور نظیر نفت، بدهی دولت، استقراض از بانک مرکزی و سایر اقلام غیرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه 1401 بدون استقراض

بودجه 1401 بدون استقراض