مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 22:472022-06-28سياسي

امکان تقسیط بدهی و مال الاجاره اموال وقفی فراهم شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، حجت الاسلام والمسلمین امرالله حسنی نیا عصر امروز در جریان سفر خود به این استان، با بیان این که عمده ترین مشکلات مطرح شده از سوی مردم یزد در خصوص اموال وقفی، مشکلات اجاره و پذیره و درخواست تقسیط و تخفیف پرداخت بدهی است، اظهار کرد: با توجه به موقوفه بودن اموال، امکان تخفیف وجود ندارد، ولی تقسیط های چند ساله برای متقاضیان در نظر گرفته می شود.

وی رعایت اصل وقف را از جمله اولویت های اجرایی در مدیریت منابع وقفی دانست و افزود: مسائلی مانند تغییر کاربری نیز مطرح شد که این موارد نیز تا حد امکان حل و فصل می شود معاون حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف تصریح کرد: وقف ساختار مردمی است و نقش حمایتی دارد و مردم اموال خود را وقف می کنند و سازمان اوقاف به عنوان نهاد نظارتی در حفظ و مدیریت توسط مردم حضور دارد.

حجت الاسلام  حسنی نیا گفت: در گذشته حکومت ها نتوانستند از موقوفات خوب حمایت کنند لذا توسط مردم و امین مردم مدیریت می شود البته در نظام جمهوری اسلامی با وقوع انقلاب اسلامی دوران احیای وقف در سالهای اوایل انقلاب بود البته در برخی از قسمت ها در مسئله شرعی آن حقوقی ضایع شده است.

وی با اظهار به این که وقف یکی از سنت های دیرپای دینی و فرهنگی جوامع به خصوص در ایران اسلامی بوده است گفت: دین اسلام از هر دین و مذهبی بهترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تقسیط بدهی و مال الاجاره اموال وقفی فراهم شد

امکان تقسیط بدهی و مال الاجاره اموال وقفی فراهم شد