مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 11:022022-06-28پزشكي

تب کریمه کنگو در استان تهران مشاهده نشده است


مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه طبق آمار وزارت بهداشت تاکنون موردی از آلودگی به تب کریمه کنگو در این استان مشاهده نشده است گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، مسعود محمدیان مدیرکل دامپزشکی استان تهران، با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران مشاهده نشده است، اظهار کرد: امیدواریم با رعایت توصیه های سازمان دامپزشکی کشور توسط مردم این وضعیت همچنان ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است افزود: شیوع این بیماری معمولا در فصل گرما و با افزایش جمعیت کنه ها زیاد می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو بومی کشور خودمان است گفت: این بیماری در جمعیت حیوانات اهلی و وحشی می تواند وجود داشته باشد و وجود آن در جمعیت حیوانات اهلی برای انسان ها خطرآفرین است.

محمدیان با اشاره به اینکه این بیماری در دام علائم خاصی ندارد و معمولاً به صورت یک تب زودگذر دیده می شود، اضافه کرد: بنابراین تشخیص آن در دام ها بسیار سخت و مشکل است، اما در جمعیت انسانی این بیماری با درصد مرگ و میر بالا می تواند مخاطرات جدی و زیادی را ایجاد کند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران راه های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را مورد اشاره قرار داد و گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب کریمه کنگو در استان تهران مشاهده نشده است

تب کریمه کنگو در استان تهران مشاهده نشده است