مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 10:122022-06-28سياسي

مصالحه 50 درصدی در پرونده های شورای حل اختلاف


میانگین مصالحه در شوراهای حل اختلاف 50 درصد است که بر اساس آمارها این میزان در برخی شعب بیشتر بوده و از حیث عملکرد شورا قابل قبول است و نشان از تلاش و اهتمام همکاران قضایی و اداری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه، رییس کل دادگستری استان از مجتمع شورای حل اختلاف قزوین بازدید کرد.

علی شعبانی در جریان این بازدید اظهار کرد: ماهیت تشکیل شوراهای حل اختلاف ایجاد مصالحه میان منازعات مردم است و ارزش و قداستی که تلاش کارکنان این مرجع قضایی در حوزه صلح و سازش و اصلاح ذات البین میان مومنان دارد، قابل بیان نیست و منزلت و جایگاه این عمل خیرخواهانه به کرات در کلام ائمه اطهار (ع) آمده است.

وی افزود: با صدور احکام قضایی فصل خصومت صورت می گیرد و شاید این شیوه مورد قبول یک طرف از اصحاب دعوا قرار نگیرد و گاهاً نیز موجب کینه توزی می شود و قطعاْ برکات مصالحه بدست نخواهد آمد، اما در صلح و سازش رضایت طرفین دعوا به معنای واقعی جلب می شود.

شعبانی در ادامه بیان کرد: آثار و برکات مصالحه در جامعه بسیار است و یقیناً با تحقق صلح و سازش و مصالحه، امنیت روانی افراد و جامعه به حال قبل باز می گردد و شاهد تبعات بعدی و گاهاً حوادث و اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصالحه 50 درصدی در پرونده های شورای حل اختلاف

مصالحه 50 درصدی در پرونده های شورای حل اختلاف