مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 08:222022-06-28پزشكي

وبا در کودکان زیر 2 سال شدیدتر است


یک فوق تخصص عفونی اطفال در کرمانشاه گفت: ابتلای کودکان زیر دو سال به وبا شدیدتر است و معمولا تب ندارند، در موارد کمی استفراغ و دل درد در شروع بیماری ممکن است وجود داشته باشد.

- رضا حبیبی فوق تخصص عفونی اطفال امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: وبا در طول تاریخ یکی از بیماری های نسبتا شناخته شده بوده و بیشترین دلیل ترس مردم از این بیماری به دلیل عدم شناخت دقیق در کنترل و درمان آن است.

وی ادامه داد: وبا یک بیماری باکتریال هست که با باکتری گرم منفی ویرگول شکل بسیار ریزی از طریق مدفوعی دهانی منتقل می شود و معمولا آب آلوده یا انتقال مستقیم از فرد بیمار عامل انتقال بیماری است.

این فوق تخصص عفونی اطفال تصریح کرد: معمولا در شرایط نرمال با رعایت بهداشت و آشامیدن آب لوله کشی انتظار وجود وبا نیست، مگر اینکه به دلایل مختلفی مثل زلزله ، سیل و جنگ ها یا دلایل دیگر بهداشت و ارتباطات بهداشتی مختل شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی بیماری وبا اسهال شدید است که در کمتر از 20 درصد باعث ایحاد کم آبی می شود و در بزرگسالان 500 تا 1000 سی.

سی در ساعت ممکن است دفع اسهال داشته باشند و خیلی سریع دچار بی حالی ، ضعف ، افت فشار خون ، تندشدن نبض ها، نفس های اسیدی و تغییرات آب و الکترولیک شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبا در کودکان زیر 2 سال شدیدتر است

وبا در کودکان زیر 2 سال شدیدتر است