مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 01:272022-06-27سياسي

تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت ارتباطات بین نهادهای سیاسی و امنیتی ایران و ترکیه


وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ترکیه ای بر تقویت ارتباطات و رایزنی بین همه نهادهای سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران که در نخستین سفرش به ترکیه، به دعوت مولود چاووش اوغلو در آنکارا حضور دارد، بعدازظهر روز دوشنبه ششم تیر ماه  در محل وزارت امور خارجه ترکیه با همتای ترکیه ای خود دو دور دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با تشریح رویکرد سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش مناسبات با همسایگان، جایگاه ویژه ترکیه در چارچوب سیاست همسایگی و با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت تقویت پیوندهای دو ملت و صیانت از منافع مشترک تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین اراده جمهوری اسلامی ایران در زمینه فعال سازی سازوکارهای موجود در روابط فیمابین از جمله شورای عالی همکاری، کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون ها و کمیته های کنسولی، گمرکی، مرزی، امنیتی و رسانه ای را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت تسهیل مراودات برای ارتقای مبادلات تجاری و اقتصادی خصوصا در حوزه های حمل و نقل، انرژی، گردشگری، سرمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت ارتباطات بین نهادهای سیاسی و امنیتی ایران و ترکیه

تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت ارتباطات بین نهادهای سیاسی و امنیتی ایران و ترکیه