مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 22:272022-06-27بين الملل

وزارت خارجه ایران: دولت آمریکا نه حامی، بلکه ناقض بزرگ حقوق بشر است


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای ضمن محکوم کردن برخورد سیاسی با مقوله حقوق بشر از سوی آمریکا، دولت آمریکا را نه حامی، بلکه ناقض بزرگ حقوق بشر خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن هفته بازخوانی و افشار حقوق بشر آمریکایی (6 تا 12 تیر ماه) بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه با بیان این که حمایت از حقوق بشر همواره یکی از مهم ترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین الملل بوده، آمده است: جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر این نکته که یکجانبه گرایی آمریکا و اعمال تحریم های یکجانبه اقتصادی با هدف اجبار به تغییر سیاست دولت ها، نقض فاحش و نظام مند حقوق بشر محسوب می شود، اقدام  آمریکا در سوءاستفاده از ابزارهای اقتصادی برای تحت فشار قرار دادن کشورهایی که به لحاظ سیاسی مستقل هستند، را مصداق بارز نقض حقوق بشر و توسل به تروریسم اقتصادی جهت نیل به اهداف سیاسی می داند و معتقد است این مسئله نُرم ها و چارچوب های شناخته شده حقوق بشر را نیز با چالش های پیچیده ای مواجه کرده است.

  این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که به شدت از استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر متاثر شده و اعمال تحریم های قهر آمیز یکجانبه از سوی آمریکا، تبدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه ایران: دولت آمریکا نه حامی، بلکه ناقض بزرگ حقوق بشر است

وزارت خارجه ایران: دولت آمریکا نه حامی، بلکه ناقض بزرگ حقوق بشر است