مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 20:522022-06-27سياسي

تلاش نمایندگان برای برگزاری انتخابات 1402 به شیوه جدید


جمعی از نمایندگان اخیراً طرح «اصلاح نظام انتخابات تناسبی استانی_شهرستانی مجلس شورای اسلامی» را تدوین و به هیئت رییسه مجلس ارائه کرده اند که این هیئت طرح مذکور را به کمیسیون امور داخلی و شورا ها ارجاع داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، جمعی از نمایندگان اخیراً طرح اصلاح نظام انتخابات تناسبی استانی_شهرستانی مجلس شورای اسلامی را تدوین و به هیئت رییسه مجلس ارائه کرده اند که این هیئت طرح مذکور را به کمیسیون امور داخلی و شورا ها ارجاع داده است.

لازم به ذکر است کمیته در کمیسیون شورا ها برای بررسی این طرح تشکیل و تاکنون چند جلسه را برگزار کرده است.

به گفته جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس و طراح این طرح، تلاش خواهد شد تا پیش از برگزرای انتخابات سال 1402 مجلس، طرح مذکور در مجلس مصوب و پس از تایید شورای نگهبان انتخابات با قانون جدید برگزار شود.

متن طرح اصلاح نظام انتخابات تناسبی استانی_شهرستانی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: مقدمه: ایراد های جدی وارده به نظام انتخاباتی اکثریتی یک و یا چند شهرستانی، سال ها است که ذهن مجالس مختلف را بخود مشغول کرده است.

اقدام مجلس در ادوار مختلف برای استقرار نظام انتخاباتی اکثریتی استانی و صدور مصوبه های مختلف و نیز رد این مصوبات توسط شورای نگهبان، نشان دهنده این است که نظام اکثریتی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش نمایندگان برای برگزاری انتخابات 1402 به شیوه جدید

تلاش نمایندگان برای برگزاری انتخابات 1402 به شیوه جدید