مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 16:272022-06-27حوادث

مقام طالبان: مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر در هرات آغاز شده است


رییس اداره مبارزه با مواد مخدر هرات به فارس گفت: به دنبال دستور رهبر طالبان با کشت و توزیع مواد مخدر در این ولایت به شدت برخورد خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کشت و قاچاق مواد مخدر که در حکومت گذشته به دلیل عدم توانایی و توجه مسؤولان حکومتی به شدت افزایش یافته بود، هزاران شهروند افغانستان بخصوص زنان و کودکان را معتاد ساخته است، اما مسؤولان حکومت طالبان در هرات به دنبال دستور رهبر این گروه مبارزه جدی را با این مواد خانمان سوز آغاز کردند.

مولوی حیاط الله روحانی رییس اداره مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پلیس هرات در گفت وگو با فارس گفت: پس از دستور مقامات ارشد حکومتی مبنی برجمع آوری معتادین تاکنون این اداره توانسته تا 2 هزار و500 نفر را از مناطق مختلف هرات جمع آوری کند و  1800 نفر پس از ترک اعتیاد به آغوش خانواده بازگشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در هرات بیش از 75 هزار معتاد حضور دارد که متاسفانه 5 هزار تن آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

    روحانی گفت: نیروهای مبارزه با مواد مخدر هرات تاکنون در شهرستان های مختلف هرات توانسته اند تا 2 هزار هکتار زمین تحت کشت مواد مخدر را تخریب کنند و 250 تن از قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر در این ولایت بازداشت شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام طالبان: مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر در هرات آغاز شده است

مقام طالبان: مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر در هرات آغاز شده است