مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 16:172022-06-27بين الملل

ترکیه: گاهی با دولت سوریه همکاری امنیتی داریم


سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که هیچ ارتباط سیاسی میان آنکارا و دمشق وجود ندارد و هرگونه ارتباطی به مسائل امنیتی محدود می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ابراهیم کالین سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در یک گفت وگوی مطبوعاتی گفت که دمشق و آنکارا  گاهی مواقع همکاری اطلاعاتی و امنیتی در راستای منافع ملی دو طرف دارند.

او به روزنامه هابر تورک گفت که از بعد آغاز بحران در سوریه هیچ ارتباط سیاسی میان دولت ترکیه و سوریه تاکنون وجود نداشته است و همکاری های امنیتی و اطلاعاتی گاه و بی گاه هیچ وقت ابعاد دیگری نیافته و یا وارد مسائل سیاسی نشده است.

کالن همچنین گفت که عقد قرارداد یا توافقنامه با دولت سوریه در خصوص بازگشت پناهندگان یا اقناع آن ها برای بازگشت به مناطق تحت کنترل دولت سوریه کار آسانی نیست، در حالیکه آن ها از جنگ فرار کرده اند.

به گفته وی دولت ترکیه در حال کار بر روی ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه و ایجاد محیطی امن و با ثبات برای زندگی پناهندگان در این مناطق است و در این راستا پیش از این خانه هایی در عفرین، ادلب، تل ابیض و رأس العین با مصالح ساختمانی مخصوصی ساخته شده است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه تأکید کرد که در نهایت لازم است تا پناهندگان سوری به کشورشان باز گردند اما ابن بازگشت نباید موجب افزایش درد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: گاهی با دولت سوریه همکاری امنیتی داریم

ترکیه: گاهی با دولت سوریه همکاری امنیتی داریم