مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 15:472022-06-27سياسي

نمایش سکه های 2 هزار ساله چینی در موزه حرم مطهر رضوی


مجموعه ای از سکه های تاریخی چین که دوره تاریخی 250 سال پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم میلادی را در بردارد، در موزه حرم مطهر رضوی به نمایش درآمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، محمدرضا شاهرودی زاده، کارشناس مسئول امور مستندنگاری اشیای موزه رضوی با اشاره به اینکه این مجموعه اهدایی (سکه های 2 هزار ساله چینی) آقای عبدالحسین زعفرانی، کارشناس و مجموعه دار سکّه مقیم تهران است، گفت: سکه های این مجموعه دودمان های گوناگون تاریخ چین را در برمی گیرند که از میان آن ها می توان به دودمان های تانگ، لیائو، کین، یوآن، مینگ و چینگ اشاره کرد.

وی افزود: این سکّه های دایره ای شکل که در بخش مرکزی آن ها حفره ای مربعی وجود دارد، از جنس آلیاژ برنز و آلیاژ برنج بوده و به صورت ریخته گری ضرب شده اند.

شاهرودی زاده، قدیمی ترین سکه های این مجموعه را 2 سکه متعلق به ایالت چین(250 پیش از میلاد تا 220 پس از میلاد) و 2 سکه موسوم به بان لیانگ متعلق به دوران امپراتوری چین شی هوانگ یا چین ارشی از دودمان چین (Qin)، نخستین دودمان امپراتوری در چین، (بین سال های 221 تا 206 پیش از میلاد) عنوان کرد.

وی به کتیبه های مندرج بر سکه ها اشاره کرد و گفت: روی سکه های این مجموعه نام امپراتورهای دودمان های مختلف تاریخ چین با رسم الخط های مختلف چینی، ختنی، مغولی و مانچو ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش سکه های 2 هزار ساله چینی در موزه حرم مطهر رضوی

نمایش سکه های 2 هزار ساله چینی در موزه حرم مطهر رضوی