مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 15:222022-06-27پزشكي

ابتلای قطعی 2 بیمار به تب کریمه کنگو در سیرجان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سیرجان گفت: مبتلایان قطعی تب کریمه کنگو در سیرجان به 2 نفر افزایش یافت.

-  محمد موقری پور معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طی دو روز گذشته یک مورد بیمار تب کریمه کنگو در شهرستان شناسایی و امروز هم مورد دوم ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو شناسایی و در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: این بیماری مشترک بین دام و انسان یک بیماری ویروسی است که در فصول گرم بهار و تابستان به دلیل ازدیاد جمعیت کنه ها شیوع پیدا می کند و نشخوارکنندگان اهلی با توجه به ارتباطات با جامعه روستایی و عشایر مهمترین انتقال دهنده این بیماری به افراد در معرض ابتلا هستند.

  موقری عنوان کرد: دامداران، چوبداران، قصابان و سلاخان و کارکنان دامپزشکی و کادر درمان در ارتباط با بیماران تب کریمه کنگو در معرض ابتلا به این بیماری هستند که علایم آن تب، درد مفاصل، خونریزی زیرپوستی و خونریزی عمومی است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان با تاکید بر لزوم ذبح دام فقط در کشتارگاه ها گفت: خرید دام نیز باید از مراکز مجاز عرضه دام باشد زیرا این مراکز تحت نظر دامپزشکی خواهند بود.

موقری با اشاره به نزدیکی به ایام عید سعید قربان و انجام سنت قربانی کردن گوسفند گفت: به هیچ عنوان نباید دام را در منازل و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای قطعی 2 بیمار به تب کریمه کنگو در سیرجان

ابتلای قطعی 2 بیمار به تب کریمه کنگو در سیرجان