مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 12:522022-06-27اجتماعي

اشتغال به تحصیل 60 هزار دانش آموز کم توان ذهنی در رشته های کارودانش


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید طریفی در بازدید از مدارس استثنایی شیراز گفت:  36 رشته کارودانش خاص دانش آموزان استثنایی را ایجاد کردیم که متناسب با شرایط و اقلیم و بازار کار باشند و خروجی های هنرستان های استثنایی ما نیز بسیار خوب و در حد خروجی هنرستان های عادی است.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: دوره پیش حرفه ای و حرفه ای با هدف اینکه دانش آموزان آمادگی ورود به حرفه و شغل را داشته باشند و تضمینی برای آینده و زندگی آنها باشد، ایجاد شده است.

طریفی ادامه داد: رویکرد ما رویکردی حمایتی است تا اینکه دانش آموزان استثنایی نیز در فرآیند رشد و توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرین باشند.

وی گفت: همانگونه  که آموزش و پرورش محور توسعه و پیشرفت کشور است دانش آموزان استثنایی نیز جزیی از آموزش و پرورش هستند و باید همان نگاهی که به دانش آموزان عادی داریم به دانش آموزان استثنایی نیز داشته باشیم.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه نزدیک به 60 هزار نفر از دانش آموزان ما در گروه های کم توان ذهنی در رشته های کارودانشی مشغول به تحصیل هستند گفت:  از آنجا که تک تک این دانش آموزان در فرآیند رشد، توسعه و تعالی کشور تاثیرگذارند لذا باید شرایط برای آنها محیا شود و ما نیز از آنها حمایت  می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال به تحصیل 60 هزار دانش آموز کم توان ذهنی در رشته های کارودانش

اشتغال به تحصیل 60 هزار دانش آموز کم توان ذهنی در رشته های کارودانش