مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 12:172022-06-27سياسي

رهایی محکوم به اعدام با تلاش اعضای توسعه حل اختلاف البرز


رییس توسعه حل اختلاف استان البرز گفت: مددجویی که 6 سال گذشته به جرم قتل در ندامتگاه مرکزی کرج به قصاص نفس محکوم شد با تلاش شورای حل اختلاف به زندگی بازگشست و صلح و سازش میان اولیای دم و خانواده وی برقرار شد.

- احمد نوروزی، رییس توسعه حل اختلاف استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: مددجویی به جرم قتل از اوایل سال 1395 در ندامتگاه مرکزی کرج زندانی و پس از سیر مراحل رسیدگی بر اساس حکم صادره از دادگاه کیفری یک استان و تایید دیوان عالی کشور به قصاص نفس محکوم  شده و در انتظار اجرای حکم بود.

رییس توسعه حل اختلاف استان البرز افزود: پس از درخواست مددجو، پرونده در شعبه 74 توسعه حل اختلاف مستقر در ندامتگاه مرکزی کرج ثبت شد؛ با توجه به ماهیت و نوع قتل، اولیای دم حاضر به حضور در شعبه 74 به منظور مذاکره نبوده و خواستار اجرای حکم قصاص شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیری ها و مذاکرات متعدد توسط اعضای توسعه حل اختلاف استان البرز، مذاکرات سازشی انجام شد اضافه کرد: با توجه به انجام تعهدات توسط خانواده مددجو، زمینه صلح و سازش و گذشت اولیای دم فراهم شد و آن ها با حضور در شعبه 74 مستقر در زندان مرکزی کرج، از قصاص خود صرفنظر و رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به جنبه خصوصی جرم اعلام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهایی محکوم به اعدام با تلاش اعضای توسعه حل اختلاف البرز

رهایی محکوم به اعدام با تلاش اعضای توسعه حل اختلاف البرز