مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 09:222022-06-27بين الملل

رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه زائران اربعین/بررسی مسأله ریزگردها


معاون اول رییس جمهور با تأکید بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر توافقات بین تهران - بغداد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره و با تمام توان بدنبال گسترش و تعمیق روابط با دولت عراق است.

دکتر مخبر شامگاه امروز یکشنبه در دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی و عراق تنها به همسایگی خلاصه نمی شود و بسیار عمیق است، افزود: استقلال، رفاه، ثبات و امنیت در عراق برای مسئولان و مردم ایران حائز اهمیت است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دشمنان از همگرایی دو دولت و ملت ایران و عراق وحشت دارند، تصریح کرد: کشورهای ایران و عراق باید مراقب تحریک ها و تفرقه افکنی بدخواهان دو ملت باشند اما قطعا همبستگی بسیار بالای تاریخی و مذهبی بین مردم دو کشور در طول تاریخ مانع و سدی بزرگ در برابر توطئه های بدخواهان دو ملت بوده است.

دکتر مخبر با تأکید بر اینکه زمینه های همکاری بین دو دولت در زمینه های دانشگاهی، حمل و نقل، برداشت از میادین مشترک نفتی، انرژی، خدمات فنی مهندسی و پزشکی و بهداشتی در دولت سیزدهم هموار شده ، تصریح کرد: توسعه راه های مواصلاتی از جمله ریلی، زمینی و دریایی برای توسعه اقتصادی دو کشور بسیار مهم است.

معاون اول رییس جمهور همچنین در ادامه از تلاش های نخست وزیر و دولت عراق در راستای حذف روادید هوایی و زمینی میان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه زائران اربعین/بررسی مسأله ریزگردها

رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه زائران اربعین/بررسی مسأله ریزگردها