مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 09:172022-06-27پزشكي

موردی از وبا در کرمانشاه مشاهده نشده است/ لزوم هوشیاری نسبت به علائم این بیماری


معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از بیماری وبا در استان ثبت نشده، اما با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین بیماری در استان کردستان و اقلیم عراق مردم باید برای جلوگیری از ابتلا و شیوع آن نکات بهداشتی را رعایت کنند.

- سارا شاه آبادی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: تاکنون موردی از بیماری وبا در استان ثبت نشده، اما با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین بیماری در استان کردستان و اقلیم عراق مردم باید برای جلوگیری از ابتلا و شیوع آن نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد:  بیماری وبا قابل پیشگیری است و می توان آن را کنترل کرد عامل ایجاد کننده این بیماری باکتری است و درمان آنتی بیوتیکی می تواند از مرگ افراد جلوگیری کند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بیماری وبا بیماری گوارشی است که از طریق آب و مواد غذایی آلوده و تماس با ترشحات و وسایل فرد آلوده منتقل می شود.

وی خاطرنشان کرد: شستشوی مکرر دست ها قبل از غذا خوردن و پس از دستشویی با آب و صابون بسیار تاثیرگذار است در ضمن مواد غذایی باید به صورت کاملا پخته شده مصرف شود مواد غذایی سرد و خوب پخته نشده می تواند عامل انتقال بیماری باشد، لذا از مصرف غذا های بیرون پرهیز شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از وبا در کرمانشاه مشاهده نشده است/ لزوم هوشیاری نسبت به علائم این بیماری

موردی از وبا در کرمانشاه مشاهده نشده است/ لزوم هوشیاری نسبت به علائم این بیماری