مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 07:322022-06-27اجتماعي

گریز دانش آموزان از ادبیات


مثلا اولیاء دانش آموز به مدرسه آمده و به فرزندش گفته معلم ریاضی و علوم و زبانت چه کسی است، از همه این ها نظرخواهی کرده اما نگفته دبیر فارسی ات کیست و نخواسته نظری از ما بخواهد درصورتی که ریشه تمام افت تحصیلی بچه ها در ندانستن و کم توجهی به درس ادبیات بوده.

- یک معلم ادبیات با تأکید بر این که ریشه افت تحصیلی دانش آموزان در ندانستن ادبیات است، نسبت به متن های کتاب درسی ادبیات انتقاد دارد و معتقد است بچه ها را از ادبیات گریزان می کند.

جمال میراحمدی، شاعر و معلم ادبیات در گفت وگو با ایسنا درباره حذف درس های عمومی (معارف، زبان انگلیسی، عربی و ادبیات) از کنکور 1402 اظهار کرد: به شخصه با درس های ادبیات که در پایه های ابتدایی و متوسطه تدریس می شود، نوع نگارش و ارائه شان مشکل دارم.

تقریبا 25 است که این کتاب ها را تدریس می کنم اما آن کیفیتی که باید از ادبیاتمان به مخاطبان مان ارائه دهیم و آن ها را به ادبیات علاقه مند کنیم، در این کتاب ها وجود ندارد.

ما ادبیات و فرهنگ چندین هزارساله داریم که خیلی از کشورها در حسرت آن هستند اما در ارائه و بازتاب آن ها به مخاطبانمان و بازخوردهایی که باید از آن ها بگیریم، خیلی ضعیف عمل کرده ایم.

گاه جای این که مخاطبان را جذب کنیم، دفع می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گریز دانش آموزان از ادبیات

گریز دانش آموزان از ادبیات