مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 05:272022-06-27بين الملل

اولین سفر خارجی پوتین از زمان جنگ اوکراین


منابع رسانه ای از نخستین سفر رییس جمهور روسیه به خارج از کشور بعد از حمله به اوکراین و حضور در دو کشور منطقه اوراسیا خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه ای شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از نخستین سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به خارج از کشور و به مقصد آسیای مرکزی بعد از حمله به اوکراین خبر دادند.

به نوشته روزنامه جروزالم پست به نقل از خبرگزاری رویترز ، تلویزیون دولتی روسیه یکشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازکرد که ولادیمیر پوتین این هفته در حالی از دو کشور در آسیای مرکزی بازدید خواهد کرد که اولین سفر رییس جمهور روسیه به خارج از کشور پس از دستور حمله به اوکراین خواهد بود.

در تهاجم روسیه در 24 فوریه (پنجم اسفند گذشته) تا کنون هزاران نفر کشته شده، میلیون ها نفر را آواره کرده و به تحریم های شدید غرب منجر شده که البته به گفته پوتین دلیلی برای ایجاد روابط تجاری قوی تر با دیگر قدرت ها مانند چین، هند و ایران است.

پاول زاروبین ، خبرنگار شبکه تلویزیونی دولتی روسیه، گفت که پوتین از تاجیکستان و ترکمنستان بازدید خواهد کرد.

آخرین سفر پوتین به خارج از روسیه قبل از حمله به اوکراین، بازدید از پکن در اوایل فوریه بود، که او و شی جین پینگ رییس جمهور چین ساعاتی قبل از شرکت در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی، از یک معاهده دوست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین سفر خارجی پوتین از زمان جنگ اوکراین

اولین سفر خارجی پوتین از زمان جنگ اوکراین