مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 10:522022-06-26پزشكي

هزینه های سرسام آور خدمات دندانپزشکی/ شانه خالی کردن بیمه ها از پوشش خدمات


نماینده مجلس ضمن انتقاد از هزینه های بالای خدمات دندانپزشکی گفت: هزینه های گزاف خدمات دندان، نتیجه عدم افزایش ظرفیت دندان پزشک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کمبود سرانه دندانپزشک یکی از مشکلات بزرگ در حوزه بهداشت دهان است.

براساس پژوهش مرکز تحقیقات پیشگیری پوسیدگی دندان دانشگاه علوم پزشکی تهران ،هرفردبزرگسال باید 28 دندان سالم داشته باشد اما هر ایرانی 40 ساله به طور متوسط 21 یا 22 دندان سالم دارد.

این موضوع زنگ خطری برای وزارت بهداشت است تا در خصوص افزایش ظرفیت در حوزه دندانپزشکی ورود کند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نسبت به این موضوع جدی تر تصمیم بگیرد.

بدون شک کمبودهای خدمات درمان دهان در شهرستان ها پایین تر است آنقدر که مردم برای گرفتن خدمات دندانپزشکی مجبورند به شهرهای دیگر بروند و نهایت با هزینه های گزاف قید ترمیم دندان را بزنند.

رحمت الله فیروزی نماینده مجلس به فارس گفت: متاسفانه هزینه های دندانپزشکی برای مردم به شدت بالاست و جوابگوی جیب و اوضاع اقتصادی مردم نیست بخش مهمی از مشکل نیز در طرف عرضه و تعداد دندان پزشک است که به واسطه عدم افزایش ظرفیت به وقوع می پیوندد.

ظرفیت دندانپزشک باید به اندازه وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه های سرسام آور خدمات دندانپزشکی/ شانه خالی کردن بیمه ها از پوشش خدمات

هزینه های سرسام آور خدمات دندانپزشکی/ شانه خالی کردن بیمه ها از پوشش خدمات