مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 23:472022-06-25بين الملل

ایران در حال ایجاد یک اقتصاد ضدتحریم است


روزنامه انگلیسی زبان عرب نیوز طی گزارشی نوشت، باتوجه به شکل گیری تقسیم بندی قدرت در جهان، ایران در حال ایجاد یک اقتصاد ضدتحریم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی زبان عرب نیوز طی گزارشی نوشت، زمانی بود که تحریم های آمریکا علیه ایران تاثیرگذار بود.

با این حال، تحولات اخیر نشان می دهد که موفقیت تحریم های واشنگتن علیه تهران کمتر شده است.

این گزارش مدعی است، پیش از سال 2015 که توافق هسته ای به امضا رسید، تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران به این دلیل موفق بود که آمریکا توانایی متقاعد کردن روسیه و چین برای فشار به ایران را داشت و این امر سبب شد تا 5 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و ایالات متحده) به اجماع برسند و به واشنگتن اجازه داد، چندین قطعنامه برای تحریم ایران تصویب کند.

* شکاف میان قدرت های بزرگ اما اکنون به نظر می رسد، شکاف بزرگی میان قدرت های جهانی وجود دارد و آمریکا، انگلیس و فرانسه در طرف و روسیه و چین در طرف دیگر قرار گرفته اند.

برای مثال، آمریکا در سال 2020 تلاش کرد تا از پایان تحریم تسلیحاتی 13 ساله ایران جلوگیری کند، اما شورای امنیت به پایان آن رای داد و روسیه و چین از حق وتو استفاده کردند و 11 عضو دیگر رای ممتنع دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در حال ایجاد یک اقتصاد ضدتحریم است

ایران در حال ایجاد یک اقتصاد ضدتحریم است